Marit Klooster

Marit Klooster gelooft dat organisaties beter kunnen worden als zij handelen vanuit klantbelang. Met haar marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel helpt zij organisaties om de klant centraal te zetten.

Eén van de expertise van Ruigrok NetPanel is User Experience onderzoek naar websites of applicaties. UX onderzoek wordt in de ontwikkeling of optimalisatie van een website ingezet. Van het inventariseren van de behoeften en belevingswereld van de doelgroep tot feedback verzamelen op ideeën en het testen van (concept)sites of applicaties. Het doel is altijd om op basis van klantinzichten de volgende stap in de ontwikkeling te zetten. De laatste jaren zetten we UX onderzoek doorgaans op een agile manier in, waarbij we aansluiten bij korte design sprints van onze opdrachtgevers.

Hoewel Marit’s expertise in kwalitatief onderzoek ligt: inzicht krijgen in het hoe en waarom van iemands mening en gedrag, doet Ruigrok NetPanel daarnaast veel kwantitatief onderzoek: cijfermatig inzicht.

Marit begon in 2002 als kwalitatief onderzoeker bij Ruigrok NetPanel, is sinds 2011 managing partner en sinds januari dit jaar algemeen directeur.

Breakout:
Hoe organiseer je user feedback om jouw intranet te optimaliseren?

Bekijk Marit’s profiel op LinkedIn.