- Keynotes ochtend
9:30 - 11:15 - Breakoutronde 1
11:35 - 12:20 - Breakoutronde 2
13:20 - 14:00 - Breakoutronde 3
14:10 - 14:50 - Keynotes middag
15:20 - 16:20 - Afsluiting
16:30 - 17:30
Dagopening
09:30 - 09:45 Progress
Welkomstwoord door dagvoorzitter Samuel Driessen
Samuel Driessen
Dagvoorzitter
The future: from intranets to digital employee experience
09:45 - 10:30 Progress
Every organization is on a digital journey, with the aim of streamlining the business and better supporting staff. Some firms are well-progressed, with a modern suite of tools available to all, while others are just at the start. This keynote will explore the journey from today into a future vision. It will explore intranets, digital workplaces and ultimately, digital employee experience. Find out where you are at on this journey, and plan your next steps with confidence.
James Robertson
Expert on intranet strategy and design, Step Two Designs
Zo maak je je onmisbaar als intranet-professional
10:30 - 11:15 Progress
Eigenlijk draaien intranet en digital workplace-projecten niet om technologie, maar om mensen. Uiteindelijk willen we positieve verandering, meer engagement, betere performance. Als intranet-professional kun je daarom niet zonder kennis over leiderschap, verandering en menselijk gedrag. In deze keynote deelt Ben Tiggelaar zijn belangrijkste inzichten met je.+ Lees meer
Vragen die onder meer aan de orde komen zijn:
- Wat zijn de essentiële drivers van engagement?
- Hoe stimuleer je innovatie en creativiteit bij alle medewerkers?
- Wat moet elke intranet-professional weten over verandermanagement?
En natuurlijk: hoe ga je zelf met deze kennis aan de slag, praktisch?- Lees minder
- Wat zijn de essentiële drivers van engagement?
- Hoe stimuleer je innovatie en creativiteit bij alle medewerkers?
- Wat moet elke intranet-professional weten over verandermanagement?
En natuurlijk: hoe ga je zelf met deze kennis aan de slag, praktisch?- Lees minder
Ben Tiggelaar
Schrijver, spreker en expert in leiderschap en verandering
Radboudumc: Een online platform als startpunt voor zowel medewerker als patiënt
11:35 - 12:20 Mission 1
In een grote organisatie met een veelvoud aan kanalen is het een uitdaging om medewerkers toegang te verschaffen tot de juiste informatie en mogelijkheden. + Lees meer
Met de integratie van het intranet binnen de website heeft het Radboudumc een stap gezet om dit proces te verbeteren. In deze presentatie gaat Bruno van de Laar in op de uitdagingen en successen van deze keuze.- Lees minder
Bruno van de Laar
Adviseur online, Radboudumc
Van denken naar doen
11:35 - 12:20 Quest
Hoe ABN AMRO invulling gaf aan de Digital Employee Experience in 2018+ Lees meer
Welke stappen heeft ABN AMRO gezet om hun visie te realiseren om de digitale werkplek meer persoonlijk te maken? In hun sessie vertellen Frank Hoekstra en Aron de Boks over de live-gang van persoonlijke dashboards én een user-generated videoplatform, geïntegreerd in de belangrijkste communicatie-kanalen voor en door medewerkers. Ze lichten deze twee ontwikkelingen toe en laten zien hoe digital channels medewerkers empoweren in hun dagelijks werk.
- Lees minder
People centric intranet
11:35 - 12:20 Expedition
How does your intranet continuously contribute to your organisation in becoming a greater place to work?
Nico de Jong
Innovation and Experience Lead Benelux, LiveTiles
Jaco Monshouwer
VP Continentaal Europa, LiveTiles
Hoe verkoop ik m’n intranet?
13:20 - 14:00 Mission 2
Jouw organisatie is hard toe aan een nieuw intranet of het huidige platform moet nodig doorontwikkeld worden, maar het bestuur of de directie is hier nog niet van overtuigd. Wat gaat dit allemaal kosten? En wat levert het nu eigenlijk op? + Lees meer
In deze workshop gaan Anouk van Eijkeren en Carlijn Schäffers van Evolve in op het maken van een goed onderbouwde businesscase. Wanneer is het (sociaal) intranet een succes? Hoe bepaal je de juiste doelen en wat zijn goede KPI’s? Wat is er nodig aan tijd, geld en capaciteit? Je loopt de deur uit met een methodiek voor het opstellen van een businesscase, zodat je dat droomintranet met gemak verkoopt aan het management.- Lees minder
Carlijn Schäffers
Consultant interne social media, Evolve
Anouk van Eijkeren
Consultant interne social media, Evolve
Research and storytelling techniques for the digital workplace
13:20 - 14:00 Expedition
The starting point for every project must be to deeply and meaningfully understand staff needs. Of particular importance are the needs of frontline and operational staff, more than central staff in the headquarters. The stories uncovered by this research must then be captured and shared with stakeholders, to build a case for change.+ Lees meer
This breakout will share practical approaches to research and storytelling, gathered over 20 years of intranet and digital workplace projects. Bring along your questions and challenges, so that you can jump straight into research when you return to your office.- Lees minder
James Robertson
Expert on intranet strategy and design, Step Two Designs
InTenneT: een reis van verbinding en relevantie
13:20 - 14:00 Mission 1
26 november 2018: InTenneT is live! Vol trots presenteerden we het nieuwe corporate intranet aan de organisatie. Een sociale manier van werken is ineens de nieuwe werkelijkheid voor circa 4500 medewerkers van TenneT. + Lees meer
De eerste resultaten zijn veelbelovend: gebruikers omarmen het platform; profielen worden gevuld, er wordt druk geliket, gereageerd en gedeeld. Het aantal actieve groepen zat na 2 maanden op ruim 300. En tegelijkertijd beseffen we ons dat het echte werk nu pas begint. Alle clichés zijn in dat opzicht waar.
Tijdens deze break-out sessie neemt Egon Lamers je mee in de 'reis' die het projectteam aflegde bij de succesvolle overgang van een traditioneel naar een sociaal Intranet, inclusief doorkijkje in de (technische) uitdagingen en belangrijkste lessons learned op het vlak van IT, adoptie & activatie en content management. En hoe die reis zich nu vervolgt om de relevantie van InTenneT verder te vergroten. Bijvoorbeeld door samen met de business aan de slag te gaan met concrete use cases.- Lees minder
Egon Lamers
Corporate Communications, TenneT
Discussie: Adoptie van het Intranet
13:20 - 14:00 Quest
Verschillende aanbieders discussiëren over hun kijk op het ideale adoptie-traject.
Rik Mulder
Founder en Director, Plek
Jaco Monshouwer
VP Continentaal Europa, LiveTiles
Mujibor de Graaf
Managing partner , Viadesk
Eddy de Ridder
Managing Partner, TrueLime
Een business community in je eigen clubkleuren
14:10 - 14:50 Expedition
Na een aantal lastige jaren is voetbalclub Fortuna Sittard weer helemaal terug op het hoogste niveau. Niet alleen op het veld worden nieuwe successen gevierd, ook daarbuiten timmeren de Limburgers hard aan de weg om hun regionale rol te versterken. + Lees meer
Als belangrijkste speerpunt is daarvoor een eigen business community gelanceerd, een platform in de vorm van een branded app waarop de ruim 200 zakelijke partners van de club verbonden zijn om samen allerlei activiteiten te ontplooien.
Commercieel manager Jiry Funke van Fortuna Sittard vertelt samen met projectleider Rob Meulenberg over hoe zij in korte tijd van idee tot projectplan tot realisatie zijn gekomen. - Lees minder
Commercieel manager Jiry Funke van Fortuna Sittard vertelt samen met projectleider Rob Meulenberg over hoe zij in korte tijd van idee tot projectplan tot realisatie zijn gekomen. - Lees minder
Jiry Funke
Commercieel manager, Fortuna Sittard
Het avontuur van een nieuw intranet
14:10 - 14:50 Mission 1
Een nieuw intranet selecteren en implementeren in een grote organisatie vergt een lange adem. Frank Alta van de Sociale Verzekeringsbank kan daarover meepraten. Graag deelt hij zijn persoonlijke ervaringen in dit intranetavontuur van hindernissen, tegenslagen en uiteindelijk succes met jou.
Frank Alta
Product Owner Intranet, Sociale Verzekeringsbank
Hoe je interne en externe samenwerking en communicatie ondersteunt vanuit één platform
14:10 - 14:50 Quest
Aannemer Krinkels introduceerde in 2016 een geheel nieuwe werkwijze met het Krinkels Digital Workplace. Krinkels werkt vanuit 11 vestigingen aan het beheer en de aanleg van groen, infra, water en sportaccommodaties.+ Lees meer
Mede door een snelle groei en de behoefte aan sneller en transparanter samenwerken met klanten en omwonenden via de omgevingswet, ontstond de behoefte aan een nieuwe en slimmere digitale manier van samenwerken.
Hun platform bestaat daarom niet alleen uit een sociaal intranet voor alle medewerkers. Het wordt ook gevormd door de diverse projectplatformen om samen te werken met klanten. En een aantal projectplatformen dienen bovendien als openbare participatie website om de samenwerking en communicatie met omwonenden te faciliteren.- Lees minder
Hun platform bestaat daarom niet alleen uit een sociaal intranet voor alle medewerkers. Het wordt ook gevormd door de diverse projectplatformen om samen te werken met klanten. En een aantal projectplatformen dienen bovendien als openbare participatie website om de samenwerking en communicatie met omwonenden te faciliteren.- Lees minder
Rick Middendorp
Informatie Manager, Krinkels
Hoe een creatieve campagne zorgde voor brede adoptie van sociaal intranet DE KEET
14:10 - 14:50 Mission 2
Bij de lancering van het nieuwe sociaal intranet voor de TBI-ondernemingen Mobilis en Voorbij Funderingstechniek is een creatieve campagne ingezet. + Lees meer
We hebben o.a. een rap-videoclip gemaakt over het intranet genaamd DE KEET en 2 keetwagens omgetoverd tot “DE KEET” voor een roadshow door het land. Door op locatie te laten zien hoe eenvoudig het intranet is, maakten we ook collega's die niet achter een computer werken enthousiast. Van kantoor tot aan de bouwplaats, van desktop tot mobiel. Door die combinatie van online en offline kon niemand om DE KEET heen. Opvallen was één van onze doelen.. en dat is gelukt!- Lees minder
Carolien Visschers
Communicatie & PR, Mobilis (TBI Infra)
Linda Hoek
Communicatie & PR, Voorbij Funderingstechniek (TBI Infra)
Uitreiking Intranet Value Award
15:20 - 15:30 Progress
Wie wint dit jaar de Intranet Value Award?
Samuel Driessen
Dagvoorzitter
Transforming employee experience through the digital workplace
15:30 - 16:20 Progress
We should think of the digital workplace not as a collection of tools you install, but as a service that you offer. A service that helps employees to be productive and engaged in their work. In our private lives, understanding of how to design customer experience has evolved quickly; now it is time to apply the same thinking to the workplace. + Lees meer
In this talk you'll learn how to analyse employee experience and why it's important to develop an approach that is specific to your organisation.
We'll look at how workplaces are evolving, and explore the specific cases of supporting a gig economy and AI assistance. Sam also covers the enduring question of who should be leading and supporting digital workplace success.- Lees minder
Sam Marshall
Intranet and digital workplace strategy consultant, ClearBox Consulting
Afsluiting en netwerkborrel
16:30 - 17:30 Progress
Ontmoet vakgenoten en andere online specialisten tijdens de borrel.