Programma

Dagopening

09:30 - 09:35 zaal: Progress

Welkomstwoord door dagvoorzitter Samuel Driessen

Samuel Driessen

Dagvoorzitter
Samuel Driessen

Introduction to the Favorite Formula: Three easy steps for improving your intranet and digital workplace

09:35 - 09:45 zaal: Progress

The Favorite Formula builds on 20 years of experience from knowledge sharing between more than 500 companies – on events and online. The focus is on finding, sharing and learning from Intranet Favorites selected by the users: Between companies and internal in your company.

Mads Richard

Founder of Intra2
Mads Richard

The future: from intranets to digital employee experience

09:45 - 10:25 zaal: Progress

Every organization is on a digital journey, with the aim of streamlining the business and better supporting staff. Some firms are well-progressed, with a modern suite of tools available to all, while others are just at the start. This keynote will explore the journey from today into a future vision. It will explore intranets, digital workplaces and ultimately, digital employee experience. Find out where you are at on this journey, and plan your next steps with confidence.

James Robertson

Expert on intranet strategy and design, Step Two Designs
James Robertson

Zo maak je je onmisbaar als intranet-professional

10:25 - 11:10 zaal: Progress

Eigenlijk draaien intranet en digital workplace-projecten niet om technologie, maar om mensen. Uiteindelijk willen we positieve verandering, meer engagement, betere performance. Als intranet-professional kun je daarom niet zonder kennis over leiderschap, verandering en menselijk gedrag. In deze keynote deelt Ben Tiggelaar zijn belangrijkste inzichten met je.+ Lees meer
Vragen die onder meer aan de orde komen zijn:
- Wat zijn de essentiële drivers van engagement?
- Hoe stimuleer je innovatie en creativiteit bij alle medewerkers?
- Wat moet elke intranet-professional weten over verandermanagement?
En natuurlijk: hoe ga je zelf met deze kennis aan de slag, praktisch?- Lees minder

Ben Tiggelaar

Schrijver, spreker en expert in leiderschap en verandering
Ben Tiggelaar

Hoe verander je de organisatie met een sociaal intranet?

11:30 - 12:10 zaal: Mission 2

In oktober 2017 heeft de Raad voor de Kinderbescherming haar organisatie drastisch veranderd: van 10 regio's met een elk eigen directie naar 89 zelforganiserende teams op 19 locaties onder één landelijke directie. Het sociaal intranet van de RvdK is voor deze nieuwe inrichting cruciaal geweest. Het geeft transparant weer waar mensen mee bezig zijn, wat er speelt in de organisatie en waar pijnpunten liggen. + Lees meer
Bart Meuffels, communitycoach bij de Raad voor de Kinderbescherming, geeft je tijdens in deze inspirerende breakout inzicht in de ontwikkeling en resultaten van het social intranet. Hoe zet de RvdK het sociaal intranet in als spiegel van de organisatie en hoe stimuleert het social intranet continue innovatie en verbetering?- Lees minder

Bart Meuffels

Community Coach, Raad voor de Kinderbescherming
Bart Meuffels

Eenheid en verbinding voor 20.000 medewerkers

11:30 - 12:10 zaal: Quest

De Europese bouwgroep BAM heeft meer dan 20.000 medewerkers verdeeld over 11 vestigingen. BAM wil haar filosofie - om als eenheid te fungeren en te groeien – digitaal ondersteunen. Een enorme uitdaging voor een groeiend internationaal opererend bedrijf met een complexe IT-infrastructuur. Hoe breng je dit alles samen? + Lees meer
BAM is ervan overtuigd dat haar nieuwe intranet hiervoor de oplossing biedt. Een platform waarin globaal en lokaal nieuws een plek krijgt en alle gebruikers, van management tot bouwplaatsmedewerkers samenwerken.- Lees minder

Jacquelien Deuring

Programma-/projectmanager, BAM
Jacquelien Deuring

Huibert de Hek

Mede-eigenaar/ senior SP-architect, I4-YOU
Huibert de Hek

Een online platform voor zowel medewerker als patiënt

11:30 - 12:10 zaal: Expedition

Radboudumc heeft met het samenvoegen van intranet en website de communicatie naar medewerkers en patiënten geïntegreerd.+ Lees meer
In de omvangrijke organisatie Radboud universitair medisch centrum was het een uitdaging om alle medewerkers toegang te verschaffen tot de juiste informatie en functionaliteiten. Maar door de integratie van het intranet met de publieke website heeft de zorgorganisatie een belangrijke stap gezet om dit te realiseren. In deze breakout sessie gaat Bruno van de Laar, Adviseur Online van Radboudumc in op de reden van deze unieke keuze, de uitdagingen en de successen.- Lees minder

Bruno van de Laar

Adviseur online, Radboudumc
Bruno van de Laar

Hoe ABN AMRO invulling gaf aan haar Digital Employee Experience

11:30 - 12:10 zaal: Mission 1

Welke stappen heeft ABN AMRO gezet om de digitale werkplek meer persoonlijk te maken? + Lees meer
In deze breakout sessie vertellen Frank Hoekstra en Aron de Boks van ABN AMRO over de lancering van persoonlijke dashboards in combinatie met de introductie van een user-generated videoplatform. Ze laten zien hoe deze vernieuwingen de medewerkers van de bank beter ondersteunen bij hun dagelijkse werkzaamheden.- Lees minder

Frank Hoekstra

Digital strategist, ABN AMRO
Frank Hoekstra

Aron de Boks

Digital channel strategist, ABN AMRO
Aron de Boks

How to stay a great (digital) place to work?!

11:30 - 12:10 Royal Lobby

We werken driekwart van ons leven. Gelukkig zijn, juist in je werk, is cruciaal voor het welzijn van medewerkers.+ Lees meer
Studies wijzen uit dat het behalen van resultaten en het aangaan en onderhouden van relaties de belangrijkste pijlers zijn voor werkgeluk. Technologische innovaties op de werkplek volgen elkaar in een rap tempo op. Maar hoe zorg je ervoor deze innovaties positief bijdragen aan Digital Happiness en dat technieken ondersteunend zijn voor je medewerkers? Nico de Jong en Tim Swaag inspireren je graag met de visie van LiveTiles en reiken je praktische handvatten aan om direct aan de slag te gaan!- Lees minder

Nico de Jong

Innovation and Experience Lead Benelux, LiveTiles
Nico de Jong

Tim Swaag

Innovation Executive, LiveTiles
Tim Swaag

Yammer: De digitale brug die KLM'ers verbindt

13:10 - 13:50 zaal: Mission 2

33.000 KLM’ers wordt gevraagd om het KLM-kompas uit te dragen: Moving Your World by Creating Memorable Experiences. Maar hoe doe je dat als cabin crew-lid aan boord, techneut in een hangaar, gate-agent op Schiphol of als kantoormedewerker?+ Lees meer
Het interne social media platform Yammer verbindt KLM’ers en bouwt bruggen tussen kantoor en de operatie (collega’s die dagelijks in contact staan met passagiers en klanten van KLM). KLM’ers laten elkaar zien hoe dat stapje extra genomen kan worden.

Bijna 9000 cabin crew zijn sinds 2014 binnen de zeer succesvolle servicing-community actief. Hiernaast worden er nu ook bedrijfs-brede communities uitgerold waarbij co-creatie, engagement en kennisdeling centraal staan. In deze break-out sessie vertellen Patricia en Linda hoe KLM dit aanpakt. Welke successen er zijn geweest maar ook de uitdagingen die ze tegen zijn gekomen. - Lees minder

Patricia Mars

Community Manager Internal Social Media, KLM
Patricia Mars

Linda Krassenburg

Community Manager Internal Social Media, KLM
Linda Krassenburg

Hoe een creatieve campagne zorgde voor brede adoptie van sociaal intranet DE KEET

13:10 - 13:50 zaal: Mission 1

Bij de lancering van het nieuwe sociaal intranet voor de TBI-ondernemingen Mobilis en Voorbij Funderingstechniek is een creatieve campagne ingezet. + Lees meer
We hebben o.a. een rap-videoclip gemaakt over het intranet genaamd DE KEET en 2 keetwagens omgetoverd tot “DE KEET” voor een roadshow door het land. Door op locatie te laten zien hoe eenvoudig het intranet is, maakten we ook collega's die niet achter een computer werken enthousiast. Van kantoor tot aan de bouwplaats, van desktop tot mobiel. Door die combinatie van online en offline kon niemand om DE KEET heen. Opvallen was één van onze doelen.. en dat is gelukt!- Lees minder

Carolien Visschers

Communicatie & PR, Mobilis (TBI Infra)
Carolien Visschers

Linda Hoek

Communicatie & PR, Voorbij Funderingstechniek (TBI Infra)
Linda Hoek

Het avontuur van een nieuw intranet

13:10 - 13:50 zaal: Quest

Een nieuw intranet selecteren en implementeren in een grote organisatie vergt een lange adem. Frank Alta van de Sociale Verzekeringsbank kan daarover meepraten. Graag deelt hij zijn persoonlijke ervaringen in dit intranetavontuur van hindernissen, tegenslagen en uiteindelijk succes met jou.

Frank Alta

Product Owner Intranet, Sociale Verzekeringsbank
Frank Alta

BDO levert meer toegevoegde waarde met een persoonlijke cockpit

13:10 - 13:50 zaal: Expedition

Accountantskantoor BDO realiseert voor haar 2.600 medewerkers een persoonlijke cockpit met veel relevante informatie. Met deze alles omvattende digitale werkplek kunnen de medewerkers direct vanaf het intranet aan de slag met hun dagelijkse werkzaamheden.+ Lees meer
Daarnaast verandert de dienstverlening binnen de accountancy markt hevig door komst van automatisering. Alle partijen binnen de branche zijn zoekende naar nieuwe soort dienstverlening. Veelal toegespitst op toegevoegde waarde leveren richting de klant. Met de persoonlijke digitale werkplek hebben de medewerkers van BDO alles bij de hand om de hoogste toegevoegde waarde voor hun klanten te leveren. Het intranet geeft de medewerkers in één overzicht een totaalbeeld van hun werk en relevante externe informatie.

In deze presentatie vertellen Franck van Diest en Arie van Nistelrooij alles over dit succesvolle traject en delen ze tips zodat zodat je met jouw digitale werkplek de toegevoegde waarde voor je klanten kan vergroten.- Lees minder

Arie van Nistelrooij

Product Owner, BDO
Arie van Nistelrooij

Franck van Diest

Product Manager, Debble
Franck van Diest

Hoe verkoop ik m’n intranet?

13:10 - 13:50 Royal Lobby

Jouw organisatie is hard toe aan een nieuw intranet of het huidige platform moet nodig doorontwikkeld worden, maar het bestuur of de directie is hier nog niet van overtuigd. Wat gaat dit allemaal kosten? En wat levert het nu eigenlijk op? + Lees meer
In deze workshop gaan Anouk van Eijkeren en Carlijn Schäffers van Evolve in op het maken van een goed onderbouwde businesscase. Wanneer is het (sociaal) intranet een succes? Hoe bepaal je de juiste doelen en wat zijn goede KPI’s? Wat is er nodig aan tijd, geld en capaciteit? Je loopt de deur uit met een methodiek voor het opstellen van een businesscase, zodat je dat droomintranet met gemak verkoopt aan het management.- Lees minder

Carlijn Schäffers

Consultant interne social media, Evolve
Carlijn Schäffers

Anouk van Eijkeren

Consultant interne social media, Evolve
Anouk van Eijkeren

How to use the Favorite Formula for developing your intranet and digital workplace

13:55 - 14:35 zaal: Quest

In this workshop, we will use the Favorite Formula for finding, sharing and learning from best practices between participants. Via guided questions and dialogue, we open up a gold mine of inspiration and ideas from different types of intranets and users. You will also get ideas for using the formula internal in your company.+ Lees meer
The Favorite Formula builds on 20 years of experience from knowledge sharing between more than 500 companies – on events and online. The formula is rather simple: Focus on and learn from content and functionality, the users find relevant and useful.- Lees minder

Mads Richard

Founder of Intra2
Mads Richard

TEAMKPN: een sterke digitale community

13:55 - 14:35 zaal: Expedition

In 2010 zette KPN als een van de eerste grote organisaties in Nederland sterk in op het verbinden van medewerkers via interne community’s. In enkele jaren is het prijswinnende interne social platform TEAMKPN uitgegroeid tot spil van de interne communicatie, kennisdeling en samenwerking.+ Lees meer
In een veranderende organisatie en veranderend intern medialandschap, staat KPN aan de vooravond van een nieuwe grote stap met het platform. Om hiermee te kunnen blijven bijdragen aan de doelen van KPN. Patricia vertelt over de uitdagingen, dilemma’s en keuzes om TEAMKPN van blijvende meerwaarde te laten zijn.- Lees minder

Patricia Bruisten

Manager Interne Communicatie, KPN
Patricia Bruisten

InTenneT: een reis van verbinding en relevantie

13:55 - 14:35 zaal: Mission 2

26 november 2018: InTenneT is live! Vol trots presenteerden we het nieuwe corporate intranet aan de organisatie. Een sociale manier van werken is ineens de nieuwe werkelijkheid voor circa 4500 medewerkers van TenneT. + Lees meer
De eerste resultaten zijn veelbelovend: gebruikers omarmen het platform; profielen worden gevuld, er wordt druk geliket, gereageerd en gedeeld. Het aantal actieve groepen zat na 2 maanden op ruim 300. En tegelijkertijd beseffen we ons dat het echte werk nu pas begint. Alle clichés zijn in dat opzicht waar. Tijdens deze break-out sessie neemt Egon Lamers je mee in de 'reis' die het projectteam aflegde bij de succesvolle overgang van een traditioneel naar een sociaal Intranet, inclusief doorkijkje in de (technische) uitdagingen en belangrijkste lessons learned op het vlak van IT, adoptie & activatie en content management. En hoe die reis zich nu vervolgt om de relevantie van InTenneT verder te vergroten. Bijvoorbeeld door samen met de business aan de slag te gaan met concrete use cases.- Lees minder

Egon Lamers

Corporate Communications, TenneT
Egon Lamers

Discussie: Adoptie van het Intranet

13:55 - 14:35 zaal: Mission 1

Verschillende aanbieders discussiëren over hun kijk op het ideale adoptie-traject.

Rik Mulder

Founder en Director, Plek
Rik Mulder

Jaco Monshouwer

VP Continentaal Europa, LiveTiles
Jaco Monshouwer

Mujibor de Graaf

Managing partner , Viadesk
Mujibor de Graaf

Eddy de Ridder

Managing Partner, TrueLime
Eddy de Ridder

Hoe je interne en externe samenwerking en communicatie ondersteunt vanuit één platform

13:55 - 14:35 Royal Lobby

Aannemer Krinkels introduceerde in 2016 een geheel nieuwe werkwijze met het Krinkels Digital Workplace. Krinkels werkt vanuit 11 vestigingen aan het beheer en de aanleg van groen, infra, water en sportaccommodaties.+ Lees meer
Mede door een snelle groei en de behoefte aan sneller en transparanter samenwerken met klanten en omwonenden via de omgevingswet, ontstond de behoefte aan een nieuwe en slimmere digitale manier van samenwerken.

Hun platform bestaat daarom niet alleen uit een sociaal intranet voor alle medewerkers. Het wordt ook gevormd door de diverse projectplatformen om samen te werken met klanten. En een aantal projectplatformen dienen bovendien als openbare participatie website om de samenwerking en communicatie met omwonenden te faciliteren.- Lees minder

Rick Middendorp

Informatie Manager, Krinkels
Rick Middendorp

Hoe een videoplatform bijdraagt aan een optimale werkplek en veranderprocessen

14:55 - 15:35 Royal Lobby

Youtube is de op 1 na meest gebruikte site ter wereld, elke dag wordt er meer dan 500 miljoen uur aan video bekeken. Maar hoe zit dat binnen uw organisatie?+ Lees meer
Af en toe een video van de CEO op het intranet? en enkele video tutorials voor het nieuwe IT systeem? Of zet u video ook al grootschalig in als effectief medium voor kennisdeling, communicatie en opleiden? In deze sessie hoort u hoe grote en toonaangevende organisaties effectief gebruik maken van video en welke voordelen ze daarmee realiseren. Ook vertellen Martin van den Broek en Otto Larsen welke innovatieve toepassingen er met video mogelijk zijn anno 2019 en welke eisen dit stelt aan uw intranet. Kom naar deze sessie en leer hoe u uw digitale werkplek weer visueel aantrekkelijk en persoonlijk maakt.- Lees minder

Otto Larsen

Regional Director Benelux, Kaltura
Otto Larsen

Martin van den Broek

Managing Director, UP Learning
Martin van den Broek

Discussie: Adoptie van het Intranet

14:55 - 15:35 zaal: Mission 1

Verschillende aanbieders discussiëren over hun kijk op het ideale adoptie-traject.

JP Wirta

Co-founder, Happit
JP Wirta

Esmée Burger

Social Business Adviseur, EmbraceSBS
Esmée Burger

Elvike Reitsma

Social Enterprise Consultant, Winkwaves
Elvike Reitsma

Franck van Diest

Product Manager, Debble
Franck van Diest

The intranet as a key tool for global knowledge sharing

14:55 - 15:35 zaal: Quest

In 2009 NNE implemented an advanced, social intranet centred around professional knowledge. The platform has since developed into the company's centre stage for professional and social interaction amongst NNE’s employees.+ Lees meer
With online communities of interest at its core, Connect – as the intranet is called – facilitate seamless knowledge sharing across 6 countries and 13 NNE offices around the world. Connect also features debate fora, interest groups, personal blogs, follow functions, interactive responses, content rating, integrated enterprise search and rewards for contribution.

Join to hear about:

-Success stories on the effectiveness of digital knowledge sharing (corroborated by a study conducted by the Technical University of Denmark in collaboration with Padova University in Italy.)
-Use of gamification and ‘Best Practice Champs' to motivate professional knowledge sharing
-Management as a driving force for the use of social intranet
-Simple integration of features and tools for a coherent social and business-critical platform
- Lees minder

Samantha Duncan

Project Manager, Quality Management & GEP, NNE
Samantha Duncan

Ingo Johansson

Webconsultant, NNE
Ingo Johansson

Een business community in je eigen clubkleuren

14:55 - 15:35 zaal: Expedition

Na een aantal lastige jaren is voetbalclub Fortuna Sittard weer helemaal terug op het hoogste niveau. Niet alleen op het veld worden nieuwe successen gevierd, ook daarbuiten timmeren de Limburgers hard aan de weg om hun regionale rol te versterken. + Lees meer
Als belangrijkste speerpunt is daarvoor een eigen business community gelanceerd, een platform in de vorm van een branded app waarop de ruim 200 zakelijke partners van de club verbonden zijn om samen allerlei activiteiten te ontplooien.

Commercieel manager Jiry Funke van Fortuna Sittard vertelt samen met projectleider Rob Meulenberg over hoe zij in korte tijd van idee tot projectplan tot realisatie zijn gekomen. - Lees minder

Jiry Funke

Commercieel manager, Fortuna Sittard
Jiry Funke

Research and storytelling techniques for the digital workplace

14:55 - 15:35 zaal: Mission 2

The starting point for every project must be to deeply and meaningfully understand staff needs. Of particular importance are the needs of frontline and operational staff, more than central staff in the headquarters. The stories uncovered by this research must then be captured and shared with stakeholders, to build a case for change.+ Lees meer
This breakout will share practical approaches to research and storytelling, gathered over 20 years of intranet and digital workplace projects. Bring along your questions and challenges, so that you can jump straight into research when you return to your office.- Lees minder

James Robertson

Expert on intranet strategy and design, Step Two Designs
James Robertson

Uitreiking Intranet Value Award

15:40 - 15:45 zaal: Progress

Wie wint dit jaar de Intranet Value Award?+ Lees meer
Thirza Wegman reikt de prijs uit aan het intranet of digital workplace met de meeste toegevoegde waarde.- Lees minder

Samuel Driessen

Dagvoorzitter
Samuel Driessen

Transforming employee experience through the digital workplace

15:45 - 16:30 zaal: Progress

We should think of the digital workplace not as a collection of tools you install, but as a service that you offer. A service that helps employees to be productive and engaged in their work. In our private lives, understanding of how to design customer experience has evolved quickly; now it is time to apply the same thinking to the workplace. + Lees meer
In this talk you'll learn how to analyse employee experience and why it's important to develop an approach that is specific to your organisation. We'll look at how workplaces are evolving, and explore the specific cases of supporting a gig economy and AI assistance. Sam also covers the enduring question of who should be leading and supporting digital workplace success.- Lees minder

Sam Marshall

Intranet and digital workplace strategy consultant, ClearBox Consulting
Sam Marshall

Afsluiting en netwerkborrel

16:30 - 17:30 zaal: Progress

Ontmoet vakgenoten en andere online specialisten tijdens de borrel.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte